tirsdag 4. mai 2010

Angsten

De sier jeg er flink med barn. "Du har godt bareneteke" sier de.
Jeg liker ikke barn. Sånn rent generelt. Jeg liker ikke foreldre heller som en regel. Unger oppfatter jeg oftest som uoppdragne og snørrete. Foreldre som snakker om velling og lekseplaner kjeder vettet av meg. Stort sett vil jeg ikke ha barn. Jeg vil at kjæresten min skal være dinc'er (double income no children).

Men de dagene kjæresten min heller vil ha et dyrt hjem enn barn, blir jeg redd. Da vil jeg a barn! Jeg vil at han skal ville ha barn. Barn med meg. Våre barn. Sammen! Jeg vil snakke om velling og bleier. Jeg vil kritisere lærere og diskutere nye Sherox. Jeg vil gå rundt i Oslos gater med vogn og se fornøyd ut. Jeg vil ha en vugge!
Jeg, som er så flink med barn!

..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar