søndag 30. mai 2010

En vårkveld

Hun står på trikkeholdeplassen. Jeg har sett henne på TV. Men jeg vil ikke at hun skal vite det. Jeg ser jo ikke på sånt. Ikke offisielt. Dessuten heiet jeg ikke på henne. Hun var jo en skikkelig klyse. Æsj!

"Har du plukket blomster?"

Jeg har en bukett med syriner i hendene. Jeg tok dem i en hage.

"Ja. De lukter så godt!"

Forfjamset dytter jeg dem oppi nesa hennes. Hun må jo ikke skjønne at jeg kjenner henne igjen.

"Åh! Jeg elsker syriner! Jeg hadde en stor busk i hagen da jeg vokste opp" sier hun. Det virker ikke som hun synes jeg er rar.

"Ja. Jeg hadde også en hage en gang..."

Faktisk så hadde vi to. En foran og en bak huset. Men de var små. Jeg så på TV at hun vokste opp i stor villa med stor hage.

Plutselig kommer jeg på at det var naboen som hadde syriner i hagen. Ikke vi.

"Vi hadde en jasminbusk. Så det luktet godt på sommeren."

Hun smiler.

Jeg lukter på syrinenen mine.


...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar